REGULAMIN ZWROTU PODRĘCZNIKÓW DO BIBLIOTEKI SZKOLNEJ W CZASIE EPIDEMII KORONAWIRUSA
- Podręczniki zwracamy w kompletach zawiązanych sznurkiem, do którego przyczepiamy karteczkę, na której musi być napisane: imię i nazwisko ucznia, klasa, liczba egzemplarzy podręczników.
- Z podręczników usuwamy foliowe okładki, usuwamy zapisane ołówkiem notatki, zwracamy uwagę na czystość i estetykę książek: wyprostowujemy pogięte rogi i kartki, sklejamy rozdarcia, itp.
- Uczeń bądź rodzic dokonujący zwrotu podręczników powinien być w maseczce i rękawiczkach.
- Bibliotekarz, nauczyciel lub inna osoba przyjmująca zwrot podręczników zobowiązana jest do założenia rękawiczek i maseczki.
- Każdy zwrócony komplet podręczników należy opatrzeć datą zwrotu (na potwierdzeniu odbioru podręczników).
- Zwrócone komplety podręczników należy składować w wyznaczonym miejscu w celu odbycia kwarantanny.
- Zwrot podręczników potwierdzamy podpisem wychowawcy na liście udostępnionej przez bibliotekarza lub inną osobę przyjmującą zwrot.
Po upływie kwarantanny nauczyciel bibliotekarz dokonuje oceny stanu technicznego zwróconych podręczników. W sytuacji stwierdzenia zniszczenia rodzic zobowiązany jest do zakupu nowego egzemplarza, o czym zostanie poinformowany telefonicznie lub za pomocą innych narzędzi komunikacji.
Podręczniki należy zwrócić do dnia, który wskaże wychowawca klasy.